LES OBRES DEL MUSEU DE LA VALLTORTA MOLT AVANÇADES

Les obres del museu de la Valltorta es troben força avançades. Van començar en el passat mes de novembre i han estat paralitzades 15 dies pel tema del COVID-19. Es tracta d'una reforma estructural basada en l'adequació de les instal·lacions de l'edifici, la millora de l'accessibilitat i l'eficiència energètica. La inversió de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport en l'adequació del museu de la Valltorta ha estat de més de 500.000 euros (490.248,87 sense IVA).

Un dels treballs portats a terme ha estat la reparació de la coberta de l'edifici, s'ha substituït el sistema de protecció que hi havia i s'ha impermeabilitzat de nou amb materials més eficients amb el fi de protegir l'edifici i fer desaparèixer les goteres que s'havien detectat des de fa temps. Pel que fa a la climatització, s'ha millorat el sistema al canviar la maquinària per una més moderna. Dins del mateix objectiu, l'eficiència energètica i la sostenibilitat, s'ha revisat la il·luminació per fer-la més eficient i s'ha substituït la caldera de gasoil per una de pèl·let. Dins del pla d'accessibilitat s'han dut a terme diverses actuacions: senyalitzar una plaça de pàrquing, eliminar l'esglaó de 30 cm que hi havia a l'entrada i s'han canviat tots els banys per adaptar-se a la normativa.

Altres reformes han estat: la reparació de la fusteria metàl·lica, pintar portes, finestres i despatxos, etc., ja que feia vint-i-cinc anys que no es feia cap actuació de manteniment en l'edifici. També s'ha reformat la sala d'actes i s'habilitat un espai per a zona de cafeteria. Pel que fa a la zona de pàrquing, s'ha senyalitzat les places i s'han plantat arbres per aconseguir ombra.

Cal recordar que el museu es va obrir, ara fa vint-i-cinc anys, i coincideix el seu vint-i-cinc aniversari amb l'obra d'adequació del museu de la Valltorta.