LA CONSELLERIA EDITA UN MAPA DEL PARC CULTURAL VALLTORTA- GASSULLA

S'ha presentat el mapa del parc cultural Valltorta- Gassulla editat per la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport. Està fet a escala 1: 50.000 on es pot observar la delimitació del parc cultural, els abrics d'art rupestre visitables, senders de gran recorregut, de xicotet recorregut i senders locals, rutes BTT, nuclis urbans, ermites, masos, arbres singulars, barrancs, construccions patrimonials, entre altres coses. L'objetiu és per una banda visibilitzar el parc cultural i identificar-lo i per altra, dotar d'un recurs cultural més als visitants.

La presentació va estar a càrrec de Josep Cristià Linares i Bayo, Cap de Cultura de la Direcció Territorial de Castelló de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport. A l'acte van asistir tres alcaldes del parc: Juanjo Carreres, alcalde de Tírig, Isabel Albalat, alcaldessa d'Albocàsser i Mónica Nos, alcaldessa de les Coves de Vinromà.

L'únic parc cultural declarat en tot el territori valencià és el parc cultural Valltorta- Gassulla, tot i que hi ha projectats dos més, un en el massís de Caroig i l'altre en les muntanyes d'Alcant. La delimitació del parc inclous termes de 8 municipis, els que estan al voltant de la barranc de la Valltorta: Tírig, Albocàsser i Les Coves, el del barranc de la Gassulla: Ares del Maestrat i entre aquestos una part del terme de Catí i del de Benassal, Morella i Vilar de Canes. Els parcs culturals naixen al voltant de l'art rupestre, però inclou altres elements compartits com són el paisatge, la ruralitat i el patrimoni: pedra en sec, jaciments, monuments històrics,etc