PLA ESPÈCIAL PARC CULTURAL VALLTORTA-GASSULLA

El passat 15 de març, els representants dels municipis del parc cultural Valltorta-Gassulla es van reunir amb el Subdirector General de Patrimoni, Antonio Bravo, el Cap de Cultura de Castelló, Josep Cristià Linares, la Directora General de l'Agenda Valenciana Antidespoblament, Jeannette Segarra i la Directora Territorial de Presidència a Castelló, Eva Redondo i es va acordar desenvolupar el Pla Especial del Parc Cultural.

El reconeixement del parc cultural Valltorta- Gassulla com a BIC es va publicar al 2016. Al 2017, la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport va estar centrada en l'organització del centenari del descobriment de les pintures rupestres del barranc de la Valltorta i les de Morella la Vella. Aquell mateix any, es va obrir de nou al públic, Morella la Vella. Podem considerar-lo com un moment d'inflexió on des de la Conselleria es va treballar pel redraçament de la divulgació l'art rupestre, per garantir la inversió en la reforma estructural del museu de la Valltorta i anuar esforços en la difusió de l'art rupestre, entre altres coses. Aquestes accions són la base per engegar el parc cultural i continuar treballant per donar al patrimoni el valor que li correspon.