EL MUSEU VALLTORTA I EL CENTRE D'INTERPRETCIÓ D'ART RUPESTRE D'ULLDECONA UNEIXEN ESFORÇOS.

La directora del parc cultural Valltorta- Gassulla, Pilar Vidal, es va reunir amb l'alcaldessa d'Ulldecona Núria Ventura i Agustí Vericat, director del Centre d'interpretació dels abrics de la Ermita de la Pietat d'Ulldecona, al paratge de l'Ermita on està el centre d'interpretació. També va estar present Leo Bel, responsable del centre d'interpretació i de les visites guiades. La jornada va acabar amb una visita guiada a les pintures rupestres, que també formen part del llistat de Patrimoni de la Humanitat de la UNESCO.

L'objectiu de la reunió va ser l'abordatge de les problemàtiques comuns i donar continuïtat a la relació que hi ha des de fa anys, impulsada especialment per Amics de la Valltorta - Gassulla. Al llarg de la conversa es va constatar la necessitat de col·laboració per impulsar projectes d'investigació on participen les diverses administracions, tant autonòmiques, com municipals i estatals. Un segon tema que es va abordar és va ser l'aposta per la qualitat de les visites que suposa treballar amb grups reduïts donada la fragilitat del recurs.

Cal recordar que la relació entre els abrics de Valltorta i els de l'Ermita ve de lluny, l'any 2014 es va dissenyar l'aplicació eArt de realitat augmentada que funciona a les Coves de la Saltadora ( les Coves de Vinromà), a l'abric Centelles (Albocàsser) i a l'ermita de la Pietat (Ulldecona). A l'any següent es va dur a terme el projecte 4DVULL de diagnosi de l'estat de conservació dels abrics d'art rupestre mitjançant tècniques de fotogrametria, fotografia gigapíxel i colorimetria liderat per l'ajuntament de Tírig, on també van participar l'ajuntament d'Albocàsser, el d'Ares del Maestrat, el de Coves de Vinromà, el d'Ulldecona i Amics- Valltorta Gassulla. Ambdós projectes van ser coordinats pel professor Juan Francisco Ruiz López i financiats en gran part per fons del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.