EL MUSEU DE LA VALLTORTA CELEBRA EL DIA DELS MUSEUS

El Museu de la Valltorta va celebrar el Dia Internacional dels Museus amb diverses activitats: visites guiades pel museu, portes obertes a la cabana Neolítica, una exposició temporal de peces arqueològiques, una demostració de ferramentes i habilitats en la Prehistòria i una ruta de la pedra en sec pels voltants del museu.

Les activitats van començar el dijous 18 de maig amb la ruta de la pedra en sec on van visitar les barraques dels voltants del museu a càrrec de Jordi Saüc, informador turístic de Tírig. El divendres 19 de maig es van fer dos visites guiades a l'exposició permanent del museu de la Valltorta, una pel matí a les 11,30 hores i l'altra per la vesprada a les 18 hores. Les activitats van continuar dissabte amb una demostració de les ferramentes i habilitats en la Prehistòria a càrrec de Francesc Bellmunt, guia de GALIPAT, Servicios Culturales.

Des de dijous fins a diumenge  es va poder visitar  una exposició temporal de onze peces sobre El jaciment iber del Cormulló dels Moros" al hall del museu. Al llarg del matí i a primera hora de vesprada, es van fer visites comentades a càrrec del coordinador de la mostra, Jaume Beltrán Obiol, alumne en pràctiques del Màster Gestió del Patrimoni. I es van aprofitar també aquests dies per mostrar al públic la cabana Neolítica recentment restaurada que es troba al darrera del museu.