QUARTA EDICIÓ DEL PLA DE POSADA EN VALOR L’ART RUPESTRE

Comença la quarta edició del pla de posada en valor de l'art rupestre de les comarques de Castelló des de maig a desembre.  Gràcies a aquest projecte es fan visites guiades mensuals a 13 abrics d'art rupestre a les comarques de Castelló. Un guia especialitzat acompanya als visitants a conèixer altres abrics que no es visiten de manera habitual. Els visitants acudeixen al municipi corresponent i el guia els espera allí.

Com a novetat, en aquesta quarta edició, s'han afegit a la programació l'art rupestre de les coves de Sant Josep (La Vall d'Uixó), que es visitaran el últim dissabte de mes, a partir de les 19 hores quan tanquen les visites a les grutes, i s'oferirà també el poblat ibèric de Sant Josep. Els abrics d'art rupestre que es poden visitar són: Abric de la Rambla (Portell), la Covatina (Vilafranca), abric del mas d'En Barberà (Forcall), Cingle de Palanques (Palanques), Cova del Morral o Serradassa (Vistabella),Cova Pere Tomàs (Atzeneta), abric d'en Melià (la Serra En Galceran), Cova dels Rossegadors (la Pobla de Benifassà), abric de la Joquera (Borriol), abric del Castell (Vilafamés), les Coves la Saltadora (les Coves de Vinromà), l'abric Centelles (Albocàsser) i les coves de Sant Josep ( la Vall d'Uixò).

Cal recordar que al llarg de tot l'any els usuaris, poden gaudir de les visites diàries que es fan als 3 abrics de Tírig (Mas En Josep, Cova dels Cavalls i coves del Civil),  als dos de Morella la Vella i  els caps de setmana als dos d'Ares del Maestrat:  la Cova Remígia i el Cingle de la Mola Remígia.

El Pla de Posada en Valor de l'Art Rupestre està impulsat per la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport i coordinat pel museu de la Valltorta.